Ръководство на проекта :
Мениджър
Добри Димитров, НИМХ (ВП)
Членове
- Ерам Артинян, НИМХ (ВП)
- Гергана Георгиева, БДУВИББ (П2)
- Мария Бабукчиева, БДУВИББ (П2)
- Николаос Костовинос, DUTH (П3)
- Панагиотис Ангелидис, DUTH (П3)
- Фотис Марис, DUTH (П3)
- Кристос Парциас, RDF-EMTH (П4)
- Мария Химитиду, RDF-EMTH (П4)
Партньори по проекта
Партньорска институция | Държава | Гранична област | Юридически статут на партньорската институция |
Национален институт по метеорология и хидрология | България | Хасково | публична |
Басейнова дирекция за управление на водите Източнобеломорски район-Пловдив | България | Смолян | държавна институция |
Тракийски университет Демокрит - специална сметка - Факултет по строителство | Гърция | Ксанти | държавна институция |
Фонд за регионално развитие на Македония-Тракия | Гърция | Родопи | държавна институция |
Водещ бенефициент (Водещ партньор)
1. Национален институт по метеорология и хидрология, с адрес на управление бул Цариградско шосе, №66, София 1784, България
Националният институт по метеорология и хидрология - LP е официалната хидрометеорологична
служба в България и независим изследователски институт, работещи по Закона за българската
Академия на науките. Той има 120-годишна история, настоящата организация е установена с
Решение № 15/02.11.1989 и Постановление № 148/25.07.1991 на Министерския съвет на Р България.
Неговата основна мисия е да осигури метеорологична и хидроложка диагностична и прогностична информация
и продукти на различни организации и потребители. Нейните задължения включват оперативни,
методологични и приложни изследователски дейности.
Структурата на НИМХ включва седалище в София, четири регионални центъра и 28 обсерватории,
опериращи с повече от 1000 наблюдателни станции от различен тип. Постоянният персонал се състои от
740 щатни бройки, от които 83 висококвалифицирани изследователи..
НИМХ представлява България в Световната метеорологична организация, EUMETSAT, ECMWF, IHP ЮНЕСКО. P>
Основните задачи на Националния институт по метеорология и хидрология (НИМХ), посочен като "Водещ партньор"
(също посочен като партньор 1 по проекта ), са обобщени, както следва:
НИМХ ще бъде основно ангажиран в разработването на технически средства като информационната система,
моделиране и прогнозиране на оттока, хидравлично моделиране и маршрутизация на наводненията.
НИМХ ще финализира продуктите интегрирайки прогнодирания в реално време отток.
Project Beneficiaries (Project Partner)
2. Басейнова дирекция Източнобеломорски район със седалище ул. Булаир 26., Пловдив 4000, България
в качеството си на партньор № 2
Басейнова дирекция Източнобеломорски район (БДИБР) (П2) е държавен орган и е част от структурата на
българското Министерство на околната среда и водите - един от четирите български компетентни органа за управление на водите
Тя е отговорна за създаване и прилагане на планове за управление на речните басейни (ПУРБ)
в съответствие с Рамковата директива за водите, както и на План за управление на риска от наводнения в съответствие с Директивата за риска от наводнения.
Създаването на добри контакти с партньори на Гърция в областта на управлението на водите на общите
реки е приоритет и задължение за БД. Обществените консултации са друг приоритет за
организацията. Структурата на EARBD се състои от пет отдела и един от тях -Управление на водите -
е с три сектора - План за управление на риска от наводнения, План за управление на речните басейни и GIS и база данни.
БД има 68 експерти и технически персонал. Организацията има още пет отдалечени офиса и 3 от
тях са Кърджали, Хасково и Смолян.
Главните задачи на Басейнова дирекция Източнобеломорски район,
посочен като партньор 2 по проекта, са следните:
БДИБР ще създаде системата за предупреждение за наводнения, изпълнява задачите за обществената информираност
и публичност, ще анализира правната рамка, ще приеме мерки за предотвратяване на риска от наводнения и ще направи препоръки.
3. Тракийски университет Демокрит - специална сметка - Факултет по строителство (DUTH),
наричан партньор 3, със седалище в университетския кампус - Факултет по строителство, Вас Софияс 12, 67100-Ксанти, Гърция наричан партньор № 3
Тракийски университет Демокрит - П3 (DUTH) е създаден през 1973. Седалището му е в Комотини,
Гърция, и има филиали още в Ксанти, Александруполис и Орестиада. Академичният му състав е около 510 души. Общият брой на наетите е около 1200. Годишните разходи за научноизследователска дейност са около 3 млн. евро.
Главните задачи на Тракийски университет Демокрит - специална сметка - Факултет по строителство (DUTH),
наричан партньор 3, са следните:
DUTH ще бъде основно ангажиран в разработването на технически средства като информационната система,
моделиране и прогнозиране на оттока, хидравлично моделиране и маршрутизация на наводненията.
НИМХ ще финализира продуктите интегрирайки прогнодирания в реално време отток.
4. Фонд за регионално развитие на Македония-Тракия, със седалище в Д. Цетине 7, Комотини, Гърция,
в качеството си на партньор 4
RDF-EMTHR е една от основните институции, които са отговорни за икономическото и техническото развитие на район Източна Македония и Тракия и е изцяло публична институция. Има голям опит и знания в управлението на финансирани от ЕС проекти.
RDF-EMTHR наема персонал с мандат, но наема и външни експерти, за да изпълни проектите. P>
Годишният бюджет на RDF-EMTHR е повече от един милион евро за последните три години.
Главните задачи на Фонда за регионално развитие на Македония-Тракия (RDF),
наричан партньор № 4,
са следните:
RDF ще създаде системата за предупреждение за наводнения, изпълнява задачите за обществената информираност
и публичност, ще анализира правната рамка, ще приеме мерки за предотвратяване на риска от наводнения и ще направи препоръки.
Work Packages / Actions
WP/ Action Code | WP/ Action Title | Start | End | Cost |
WP 1 | Management & Coordination | 20/03/2012 | 19/03/2014 | 46,132.00 € |
Action 1.1 | Preparation Activities | 01/04/2011 | 10/06/2011 | 0.00 € |
| Action 1.2 | Management actions, meetings | 20/03/2012 | 19/03/2014 | 30,790.00 € |
| Action 1.3 | Reporting, financial arrangments | 01/06/2012 | 19/03/2014 | 15,342.00 € |
WP 2 | Information & Publicity | 1/06/2012 | 19/03/2014 | 58,857.50 € |
Action 2.1 | Project public awareness campaigns | 01/06/2012 | 19/03/2014 | 20,052.50 € |
Action 2.2 | Establishing basin information sites, maps,etc. | 01/12/2012 | 31/10/2013 | 28,636.00 € |
Action 2.3 | Flood-warning legal & infrastructure framework | 01/06/2012 | 19/03/2014 | 10,169.00 € |
WP 3 | Developing full information on the river basin and water cicle proseses | 01/04/2012 | 31/12/2013 | 406,811.60 € |
Action 3.1 | Hydro-meteorological Information System | 01/04/2012 | 31/07/2013 | 28,418.30 € | |
Action 3.2 | Data collection equipment and software | 01/08/2012 | 30/11/2013 | 252,929.00 € |
Action 3.3 | Development of Geodatabase | 01/04/2012 | 31/12/2013 | 88,005.10 € | |
Action 3.4 | Existing situation-reservoirs and flood prevention | 01/06/2012 | 31/12/2013 | 17,209.00 € |
Action 3.5 | Sensitive areas identification,locating hotpoints | 01/05/2012 | 30/06/2013 | 20,250.20 € |
WP 4 | Runoff forecasting | 01/04/2012 | 31/12/2013 | 103,695.70 € |
Action 4.1 | Meteorological fields diagnosis | 01/12/2012 | 30/11/2013 | 6,128.00 € |
Action 4.2 | Runoff forecasting, real time operation | 01/04/2012 | 31/12/2013 | 67,758.70 € |
Action 4.3 | Reservoir models,scenarios of operation | 01/04/2012 | 31/12/2013 | 29,809.00 € |
| WP 5 | Flood routing - modelinig river levels during floods at semsitive areas | 01/04/2012 | 28/02/2014 | 118,906.93 € |
Action 5.1 | Hydraulic characteristics and river crossections | 01/04/2013 | 30/09/2013 | 70,108.00 € |
| Action 5.2 | Preparing model for each sensitive area | 01/04/2012 | 31/12/2013 | 22,162.00 € |
Action 5.3 | Modelling max level and peak discharge | 01/07/2012 | 31/01/2014 | 7,875.00 € |
Action 5.4 | Simulating water levels at significant discharges | 01/09/2012 | 31/01/2014 | 10,211.93 € |
Action 5.5 | Integration package for real time forecasting | 01/09/2013 | 28/02/2014 | 8,550.00 € |
WP 6 | Early warning system and flood prevention | 01/10/2012 | 28/02/2014 | 88,816.77 € |
| Action 6.1 | Identify flood alert thresholds | 01/10/2012 | 31/10/2013 | 19,741.87 € |
Action 6.2 | Establishing flood warning procedure | 01/12/2012 | 31/01/2014 | 44,602.90 € |
Action 6.3 | Flood prevention improvement,recommandations | 01/11/2012 | 28/02/2014 | 24,472.00 € |
|
|